onsdag 24 augusti 2011

Kedjebroderi, kväll 1


Det var i februari som Ä I A Gart efterfrågade brodöser som ville vara med på ett kedjebroderi. Självklart nappade jag och i torsdag så landade det i min brevlåda. Nu har det fått ligga några dagar på grund av resa och annat. I "reglerna" står det att man ska sy i två kvällar.

Jag har broderat en fågel som är insprierad av en fågel som förekommer i Jämtlandssöm, men stark stiliserad, i kväll har jag broderat grunden, imorgon kväll kanske jag lägger till något vi får se, jag ska sova på saken.

Imorgon kommer hur som helst en bild på hela broderiet.

2 kommentarer:

  1. Fin liten fågel du gör, väntar med nyfikenhet på kvällens stygn.
    Det var länge sedan jag hade broderiet, men det figurera/de ju två stycken så det som jag deltog i kanske är färdigt. Det var underbart att delta för jag fick ingå i en gemenskap som fortfarande finns men ändå inte...

    SvaraRadera
  2. Håller helt med dig, det är en jätte rolig idé. Mer sånt på internet =)

    Tack för din kommentar

    SvaraRadera