lördag 6 november 2010

Ljus i återbruk


När jag var yngre var jag nästan alltid uppe i mammas föräldrahem i norra Jämtland under allhelgonahelgen och då passerade vi också kyrkogården och satte upp kransar och ljus. Dom flesta åren gjorde vi också egna kransar. Nu är jag sällan dit och har inte varit upp någon allhelgonahelgen på flera år så jag får tända ljus hemma på vardagsrumsbordet istället.

Ljusstackarna "hittade" jag på "365 saker du kan slöjda", det är kul med slöjd som inte tar så lång tid så att göra tre stycken tog ingen tid alls.

Tre ljus i år, två för Eskil och Max, som man kan läsa om på deras mamma Linas blogg, och ett ljus för alla som lämnat jordelivet tidigare som jag minns och saknar.

2 kommentarer:

  1. Tack fina du för att du tänkte på mina små! Och fina ljusstakar, jag spanade också på den beskrivningen men orken och tiden räcker inte riktigt till just nu...

    /Lina

    SvaraRadera