onsdag 27 oktober 2010

Bubble Jet - skriva ut på tyg i skrivaren


För ett tag sedan beställde jag något som heter "Bubble Jet", det är helt enkelt ett tyg som är preparerat så man kan skriva ut bilder med skrivaren på det, för att sen applisera det där man nu vill.

Jag som gillar att trycka tyckte att det lät underbart och det är det också, tyvärr blir färgerna lite "dammiga", och då är det riktigt skrikiga färger på skärmen. Så nu så experimenterar jag, vissa detaljer ska få "förstärkning" av ett tranfertryck, alltså "t-shirt" papper. Så nu har jag jävlats med det ett tag, moderna skrivar är ju så smarta att om man ställer in dom på t-shirttryck så spegelvänder dom bilden automatiskt, visste jag det innan ikväll, nej!!! Nu vet jag det, sen är Bubbel Jet papperet i en amerikans specialstorlek och t-shirt papperet i A4. så lite stök har det varit.

Nu väntar jag bara dom 30 min som det tar innan man ska fixera och skölja Bubbel Jet papperet och sen ska det torka, slutsatsen är att jag kommer nog inte hinna till det riktiga experimentet förrän imorgon. Jag återkommer med resultatet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar