fredag 10 januari 2014

Rutigt och rutigare


Igår eftermiddag var jag iväg på planerings och inspirationsmöte. Helt underbart att få se alla underbara vävar, som dessa röd svart rutiga, så fina. Dom har suttit på fälltäcken en gång i tiden. Nu ska jag räkna och leta fram garn.

Och väva vidare på jämtlandsdrällen. Efter att jag hade vävt 10 centimeter såg jag hade missat en mönstertrampa i ett parti. Och nu kommer ett viktigt tips när du väver i tunt lingarn, väv inte "bakåt", det kommer bara att sluta med att trådarna kommer att gå av. Så jag började om.

2 kommentarer:

  1. Klipp ur inslagen i stället så går det bra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var så jag slutligen gjorde, men det är svårt att inte få det luddigt i kanten när varpen är i lin 16.

      Skönt nu när jag är på banan igen. =)

      Radera