tisdag 1 oktober 2013

Ett år av lust, nu syndar vi i ett år


För ett år sedan landade kalendern "Slöjdlustar" i min brevlåda och nu har det hängt med i snart ett år, ett år av härliga lust fyllda slöjdbilder. Igår kom då 2014 års kalender nu med temat Slöjdsynder, och dom är många.

Några synder får jag erkänna att jag har gjort, som att klippa papper med tygsaxen, inte brytt mig nämnvärt över kanterna när jag har vävt och några till. Plus några synder som dom inte har tagit med som t ex att dra på en väv genom solven, börja ett broderi med en knut och använda spritpenna istället för krita för att märka ut mönsterdelarna på tyget när jag syr.

Nu ska det bli kul att synda i ett år, om du också är sugen på lite synd kan du beställa en egen kalender på "Slöjdporr"sblogg.

2 kommentarer:

  1. Jag syndar inte med saxen men annars allt hejvilt..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, det är så det ska vara, då lever man lyckligt!

      Radera