lördag 5 oktober 2013

Övertalning pågår


Jag har nu inte suttit i vävstolen sedan slutet på juli, på grund av den sabla axeln. Axeln blir bättre och bättre så jag skulle vilja börja lite. Vävning börjar alltid med varpning, och jag har en perfekt varp att börja med, tycker jag i alla fall. Den är grov, det är inte många trådar och den är inte lång. Det svåra i det hela är att övertala maken att bära fram varpan, jag är ganska säker på att han inte tycker det är en bra idé. Ännu mindre efter att han har läst det här, så fortsättning följer...

(Med det är inlägget har jag skrivit 1000 inlägg, oj!)

3 kommentarer:

  1. Wohoo! Det är ju helt fantastiskt! Hoppas att maken är snäll och bär nu :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Idag blev det tyvärr blank nej, men kanske imorgon. =)

      Radera
  2. Stort grattis till nr 1000!
    I ditt tempo förvånar det inte, men det är ändå imponerande!

    SvaraRadera