torsdag 1 november 2012

Tankar och blommande matta


Just nu räknar och funderar jag. Letar inspiration, bilder att hitta mönster i.

Det kommer att sakta utvecklas till något förhoppningsvis fantastiskt bra. Vi får se, jag tror att det kommer att bli bra. Just nu är det ganska mycket lösa tankar, det kommer att bli mer konkret i vävstolen.

Att skissa i vävstolen är härligt, testa ny randningar och mönster, se resultatet direkt.

Jag tror att systrarna i Lilla Rödde som har vävt mattan på bilden har gjort så, och vilket härligt sätt att använda alla olika färger på den mörka bottnen. Det var ett mycket inspirerande besök och bilder som jag ofta går tillbaka till. Jag gillar både deras mönsterspråk och hur dom använder färger.

Hoppas mina tankar blommar som Hanna på Lilla Röddes matta gör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar