lördag 11 september 2010

Hemlis 7


Här är mina svar.

1. Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om?

Jag tycker mest om ull, stickar till 99% i ull. Jag har riktigt svårt för akryl och andra syntet garner.

2. Vilka är dina favoritfärger?

Jag älskar starka klara färger, gärna rosa, rött, limegrönt.

3. Är det någon färg du absolut inte tycker om?

Pasteller överhuvudtaget, aprikos, babyblått osv.

4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? Rundstickor, raka, strumpstickor?)

Jag har Knit-picks trästickor som jag tycker är bra, men oftast stickar jag med tunnare stickor typ 1,25 - 2,5 och där är det metall som gäller. Har insett att rundstickor är mycket mer praktiskt att ha med sig i väskan än jumperstickor.

5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan?

Jag har stickat sen 5 år åldern, men är nog nånstans mittemellan.

6. Dricker du kaffe? Te?

Te, i stora mängder särskilt under vintern. Jag gillar kryddiga teer, tex chai.

7. Är du allergisk mot något?

Nopp

8. Vilken slags musik tycker du om?

Jag lyssnar på det mesta men just nu är det mest indie pop, hård rock och folkmusik.

9. Favoritgodis?

Förutom choklad så älskar jag naturgodis, särskilt chokladdoppande nötter. Annars går det mesta ner.

10. Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom stickning? (Spinna, scrapbooking, virkning osv.)

Vad håller jag inte på med, hålla jag på att säga. Jag väver mycket, scrappar, syr, broderar och hundra saker till. Inom textil är det inte mycket som jag inte håller på med eller har försökt mig på.

11. Vad tycker du är roligast att sticka? Mössor? Sjalar? Tröjor? osv...

Just nu är det mycket "småvarmt" såsom vantar, halsdukar osv.

12. Prenumererar du på någon sticktidning?

Nopp

13. Har du något drömprojekt på önskelistan?

En folkdräktströja från Hälsingland som är så vacker, eller den från Härjedalen eller en Spedetröja. En "folklig" tröja helt enkelt.

14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? I så fall, vad är ditt handledsmått?

Ja det gör jag, mitt mått är 16 cm.

15. Tycker du om att sticka pulsvärmare?

Ja, det tycker jag om både pulsvärmare och halvvantar.

16. Stickar du sockor?

Ja, både uppifrån och nerifrån.

17. Vad har du för fotstorlek? (T.ex. längd, omkrets på tjockaste stället.)

Jag har strl 37/38, längd cirka 22 cm, omkrets 22 cm.

18. När fyller du år?

2 juni

19. Stickar du med pärlor?

Det var längesen men ja.

20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?)

Jag läser gärna biografier, reportageböcker, SF och fantasy.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar