måndag 13 september 2010

Egenkontroll


Imorgon är det miljökoll på jobbet så idag har jag fixat det sista med egenkontrollen. Det jobbiga var kvar, innehållsförteckningen. Word ska ju ha en automatisk, men om man inte använder de rätta mallarna så blir det jätte fel och det var det som hade hänt. Det tog mig en och en halv timme att få till det, men nu funkar den perfekt.

Efter det firade jag genom att sticka fyra krokvarv på dom tvåändstickade tumvantarna jag har påbörjat. Nu ska jag börja på med tumkilen, ska prova ett "nytt" sätt att göra ökningarna. I dom flesta tvåändsböckerna står det att man ska sticka två maskor i samma maska men jag får inte till det, det blir bara hål. Tidigare har jag löst det genom att sticka en maska i främre och en i bakre maskbågen men nu ska jag prova att göra en klassisk ökning, plocka upp en maska mittemellan. Jag återkommer med resultatet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar