söndag 13 juli 2014

Sommarstickning på gräsmattan


Igår var det jobb hela dagen, vi har renoverat här hemma och i slutändan är det inte bara att bygga, som det är en snickare som har gjort, utan det är massor av sorterande och städande också. Det är otroligt vad mycket man samlar på sig, som blomkrukor, jag har jättemycket blommkrukor, inte såna där fina utan mer av engångstyp som bara har legat. Jag odlar inte så mycket och när jag gör det gör jag egna papperkrukor av tidningspapper. Så det var ett antal som fick gå i väg till återvinning, bonusen är att jag hittade mina "jul"krukor som jag tycker om och varit "borta".


Idag tänker jag inte göra så mycket, förutom att ligga på en filt och titta på hur solen leker bland bladen på björken.


Jag kanske kommer att sticka något varv också, tanken är att det ska bli ett par bomullsockar, det är första gången som jag provar att sticka sockar i bomull så det kommer att bli en utvärdering när första hälen är passerad. Jag stickar av Garnverkets tunna ekologiska bomullsgarn och mönstret är från Drops.


2 kommentarer:

  1. Jag stod faktiskt och höll i ett nystan bomullsgarn idag, med tanken att sticka sockor. Men sedan fegade jag ur. Så bra att du provar, då kan jag ju vänta på din utvärdering. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut, jag hoppas på att ha hunnt sticka hälen den här veckan, för jag är sugen på att vet hur det blir. Redan nu märks det att det är inte alls samma elastisk som när man stickar med ull, men det är ingen överaskning.

      Radera