lördag 21 december 2013

Hannaänglar


Nu är julklapparna köpta, granen kläd och sillen inlagd. Nu är det bara resten kvar, och det är inte så mycket.

Det är tidsresa att klä granen, nästan allt är ett minne.

Som Hannaänglar, det är jag och min syster som har gjort dom efter en beskrivning i boken "Granna granen". Det är inte alla änglar som är Hannaänglar bara dom med den "gula" ängeln, det är för likheten mellan mig och ängeln när jag var ungefär 5 år.

Jag har också ärvt julgranspynt av min farmor det är glaskulor, tomtar och valnötter. Valnötsskal som är ihoplimmade en ögla så dom går att hänga upp.

Nästan i toppen av granen har jag ett rött "God Jul" hjärta som jag har fått av min moster som gick bort när jag vara bara 10 år.

Det är så jag vill ha min gran en massa minnen av dom som inte längre är med oss och nya minnen som vi skapar jul för jul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar