lördag 25 augusti 2012

Slutet för Anne


Idag har jag förutom att städat också hunnit väva och lyssnat på slutet av Anne på Grönkulla.

Vävningen går bra och det är riktigt härligt när det bara flyter på, skönt att bara väva med en skyttel, senaste tiden har det varit mycket med två skyttlar. När jag väver med två skyttlar eller fler blir det inte samma rytm som med en.


Jag har också lyssnat klart på "Anne på Grönkulla", den har följt mig under vävningen av badlakanen, men dom är inte riktigt klara än. "Anne på Grönkulla" är fortfarande bra, det är en bok som inte känns daterad, som man skulle kunna tro av en bok som är mer än hundra år. I denna första boken får man följa Anne från det att hon är 11 år och kommer till Grönkulla till hon är 16 år och hon ska börja på collage, eller gör hon det?!

Jag har alltså lyssnat på en ljudbok från Bonnier som är uppläst av Görel Crona, något som jag tycker hon gör jättebra. Tyvärr finns bara första boken inläst så för att läsa resten så är det till att leta fram en papperskopia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar