måndag 14 juni 2010

Dektektivarbete


När jag var på landet så hittade jag två påsar med ofärdiga koftor. Detta är en av dom.

Mönstret kommer från en Rowan bok, "A Yorkshire Fable". Koftan påbörjades när jag bodde i Borås, det måste ha varit ungefär 2004-2005. Den ska stickas in något fint Rowan garn men då var jag student, och det är lika med att man har inte råd med Rowan. Så den är stickad i DROPs alpacka i kanterna och Lett-Lopi i resten.

Som tur var så hade jag lagt en lapp i boken vid mönstret där jag har skrivit in ökningar osv. Så nu tror jag att jag är på rätt spår, är mycket tacksam för att jag. 1. Stickat båda ärmarna samtidigt. 2. Inte slutat för än jag gjort alla ökningar.

Nu gäller det bara att göra färdigt. Men det är ju bara halva ärmar kvar och montering och sticka framkanter. Nu känns det genast som mera än det gjorde nyss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar