lördag 1 maj 2010

Disktrasor

Nu har jag anmält mig till


Jag har aldrig stickat en disktrasa tidigare, vävt men men inte stickat. Dags att göra några prototyper så jag vet vad som funkar. För ett tag sen köpte jag ett bomullsgarn som heter "Sofia" från Swelogent i en massa färger, därför föll valet på det. Det är ganska tjockt jag stickar med stickor 4. Mönstret är en bård med "bredare" ränder och mitten är rätstickad alla varv.

Tänkte jag skulle provtvätta först i 60 grader innan jag provar att använda dom. Jag återkommer med resultatet.

5 kommentarer:

  1. Hej! Vad kul att hitta någon från "grannbyn"! Såg att du haft kurs i nålbindning..precis vad jag skulle vilja gå. Är det i Visa mig eller i annan regi? Jag är alltid intresserad av allt inom hantverk så jag tar tacksamt emot tips och info om det är träffar eller kurser på gång.

    SvaraRadera
  2. Den kursen var inom ABF, jag brukar ha helgkurser via dom. DU får gärna komma på ett "visa mig" möte, nästa är 27 maj 18.30 på Jamtli, Lignellsalen. Då kommer vi att tälja i våtträ. Höstens program är inte satt men det brukar vara mycket textilt.

    Jag ska bli bättre på att lägga ut info om kommande kurser jag kommer att ha och om jag ser något roligt.

    SvaraRadera
  3. hittade hit från stickamera,du har en trevlig blogg! färgerna på disktrasan gillar jag skarpt

    SvaraRadera
  4. Åh, vad fina och färgglada, såna där trasor är ju jättebra! Vi har fått en hel bunt som min mor stickat, fast hon gör dem i patentstickning och melerade garner.

    /Lina

    SvaraRadera
  5. Låter jättefint, jag har inte hunnit prova mina än, jag hoppas att dom suger upp lite vatten i alla fall =)

    SvaraRadera